Ansprechpartner*in

Dr. Birgit Szczyrba

Dr. Birgit Szczyrba

Zentrum für Lehrentwicklung
Team Hochschuldidaktik

Publikationen: Challenge-Based Learning

Icon Challenge-Based Learning (Bild: ZLE)

Publikationen im Bereich „Challenge-Based Learning" aus dem Projekt „Roll-out, Empowerment, Design in Engineering Education“ (REDiEE)


Brendel, Laura; Griech, Bianca.; Deggelmann, Christian.; Karrenbrock, Anne; Varney, Valérie (2023): Challenge-Based Learning in Engineering Education. Fostering Future Skills For Industry 5.0. In: L. Gómez Chova et al. (Hrsg): ICERI2023 Proceedings, S. 3950-3958. https://library.iated.org/view/BRENDEL2023CHA

Frye, Silke; Kreutzer, Dennis; Varney, Valérie; Rolke, Steffen (2022): 10 Jahre Lehre mit Mehrwert – die Ingenieure ohne Grenzen Challenge, in: Tagungsband der 16. Ingenieurpädagogischen Regionaltagung 2022, Technische Bildung für eine nachhaltige Entwicklung; 12.-14.05.2022, in print.

Griech, Bianca; Varney, Valérie (2024): Empowering engineering students through challenge-based learning: A qualitative exploration of students' learning experiences. In: EDULEARN24 Proceedings, 16th International Conference on Education and New Learning Technologies; Palma, Spain; 1 - 3 July, 2024, S. 5974-5982.  10.21125/edulearn.2024.1427 

Griech, Bianca; Varney Valérie (2024): Engineers without Borders Challenge: Enhancing Motivation, Skill Development and Social Responsibility. In: ICERI2023 Proceedings. 17th annual International Conference of Education, Research and Innovation: Seville, Spain; 11-13 November, 2024., S. 6967-6974.  10.21125/iceri.2024.1678 

Linden, Katharina Friederike; Fussbroich, Jakob; Varney, Valérie; Richert, Anja Simone (2022): Mitini Greenhouses Nepal: Womens’ Empowerment through a Socio-technical Concept for the Utilization of Surplus Solar Energy. In: Tagungsband der 16. Ingenieurpädagogischen Regionaltagung 2022, Technische Bildung für eine nachhaltige Entwicklung; 12.-14.05.2022, in print.

Varney, Valérie; Brendel, Laura (2023): Enabling Engineering Responsibility : Challenge-Based Learning and Co-Creation in Engineering Education. In: Open Science in Engineering : Proceedings of the 20th International Conference on Remote Engineering and Virtual Instrumentation. 20th International Conference on Remote Engineering and Virtual Instrumentation (REV2023) and International Edunet World Conference (IEWC 2023); Thessaloniki, Greece; 01.03-03.03.2023., S. 1033 - 1042. 

Dezember 2025

Ansprechpartner*in

Dr. Birgit Szczyrba

Dr. Birgit Szczyrba

Zentrum für Lehrentwicklung
Team Hochschuldidaktik


M
M