Verena Telkmann
M.A.
Faculty of Business, Economics and Law
Schmalenbach School of Business and Economics

Campus Südstadt
Claudiusstraße 1
50678 Köln
Room E4.348
Mailing address
+49 221-8275-3949
verena.telkmann@th-koeln.de
Publications
-
Telkmann, Verena (2021): Online First? Multi-Channel Programming Strategies of German Commercial Free-to-air Broadcasting Companies
International Journal on Media Management
-
Zabel, Christian/Telkmann, Verena (2020): The adoption of emerging technology-driven media innovations. A comparative study of the introduction of virtual and augmented reality in the media and manufacturing industries
Journal of Media Business Studies
-
Telkmann, Verena (2020): Broadcasters' Content Distribution and Programming Decisions in Multi-Channel Environments: A Literature Review
Journal of Media Business Studies
-
Zabel, Christian/Heisenberg, Gernot/Telkmann, Verena (2020): Cross Reality in Deutschland 2020 - Struktur, Potenziale und Bedarfe der deutschen XR-Branche
Köln
-
Zabel, Christian/Pagel, Sven/Telkmann, Verena/Rossner, Alexander (2020): Coming to Town. Importance of Agglomeration Factors for Media Cluster Development in the German Online Video Industry
Journal of Media Business Studies, 17(2)
-
Zabel, Christian/Telkmann, Verena (2020): Adoption emergenter und technologiebasierter Medieninnovationen in Medienunternehmen am Beispiel Cross Reality (XR)
In: Wellbrock, Christian/Zabel, Christian (Hrsg.): Innovation in der Medienproduktion und -distribution - Proceedings der Jahrestagung der Fachgruppe Medienökonomie der DGPUK 2019, Köln (S. 85-95). Stuttgart: DGPuK.
-
Christian Zabel, Sven Pagel, Verena Telkmann, Alexander Rossner (2020): Entwicklung der Webvideo-Branche in Deutschland Bedeutung von endogenen und exogenen Standortfaktoren für die Ansiedlung von Webvideo-Unternehmen
Beyond Digital: Zeit für die global vernetzte Echtzeitmedienwirtschaft - Zeit für neue Theorie?, S. 147-168, Publisher: Jörg Müller-Lietzkow (Hrsg.)
-
Zabel, Christian/Heisenberg, Gernot/Telkmann, Verena (2019): XR in NRW: Potenziale und Bedarfe der nordrhein-westfälischen Virtual, Mixed und Augmented Reality-Branche
Köln
-
Zabel, Christian/Telkmann, Verena/Pagel, Sven/Schmitt, Alexander/Hündgen, Markus/Argirakos, Dimitrios (2019): Die Webvideo-Branche in Deutschland: Wirtschaftliche Struktur und Entwicklung der Standorte
Köln.
-
Telkmann, V., & Kalka, R. (2017): Wirkung von Live-Chats in Online-Shops auf die Kaufentscheidung
Forschungsberichte Hochschule Düsseldorf
-
Kalka, R., Telkmann, V., Grimmer, T., Daniel, N., Wille, A., Busboom, W., & Oglou, M. A. (2017): Servicequalität der Telefonhotlines von Lebensmittelherstellern
Forschungsberichte Hochschule Düsseldorf