Verena Telkmann

M.A.
Faculty of Business, Economics and Law

Schmalenbach School of Business and Economics

Verena Telkmann

Campus Südstadt
Claudiusstraße 1
50678 Köln
Room E4.348 Mailing address


  • Phone: +49 221-8275-3949
  • Telkmann, Verena (2021): Online First? Multi-Channel Programming Strategies of German Commercial Free-to-air Broadcasting Companies
    International Journal on Media Management
  • Zabel, Christian/Telkmann, Verena (2020): The adoption of emerging technology-driven media innovations. A comparative study of the introduction of virtual and augmented reality in the media and manufacturing industries
    Journal of Media Business Studies
  • Telkmann, Verena (2020): Broadcasters' Content Distribution and Programming Decisions in Multi-Channel Environments: A Literature Review
    Journal of Media Business Studies
  • Zabel, Christian/Heisenberg, Gernot/Telkmann, Verena (2020): Cross Reality in Deutschland 2020 - Struktur, Potenziale und Bedarfe der deutschen XR-Branche
    Köln
  • Zabel, Christian/Pagel, Sven/Telkmann, Verena/Rossner, Alexander (2020): Coming to Town. Importance of Agglomeration Factors for Media Cluster Development in the German Online Video Industry
    Journal of Media Business Studies, 17(2)
  • Zabel, Christian/Telkmann, Verena (2020): Adoption emergenter und technologiebasierter Medieninnovationen in Medienunternehmen am Beispiel Cross Reality (XR)
    In: Wellbrock, Christian/Zabel, Christian (Hrsg.): Innovation in der Medienproduktion und -distribution - Proceedings der Jahrestagung der Fachgruppe Medienökonomie der DGPUK 2019, Köln (S. 85-95). Stuttgart: DGPuK.
  • Christian Zabel, Sven Pagel, Verena Telkmann, Alexander Rossner (2020): Entwicklung der Webvideo-Branche in Deutschland Bedeutung von endogenen und exogenen Standortfaktoren für die Ansiedlung von Webvideo-Unternehmen
    Beyond Digital: Zeit für die global vernetzte Echtzeitmedienwirtschaft - Zeit für neue Theorie?, S. 147-168, Publisher: Jörg Müller-Lietzkow (Hrsg.)
  • Zabel, Christian/Heisenberg, Gernot/Telkmann, Verena (2019): XR in NRW: Potenziale und Bedarfe der nordrhein-westfälischen Virtual, Mixed und Augmented Reality-Branche
    Köln
  • Zabel, Christian/Telkmann, Verena/Pagel, Sven/Schmitt, Alexander/Hündgen, Markus/Argirakos, Dimitrios (2019): Die Webvideo-Branche in Deutschland: Wirtschaftliche Struktur und Entwicklung der Standorte
    Köln.
  • Telkmann, V., & Kalka, R. (2017): Wirkung von Live-Chats in Online-Shops auf die Kaufentscheidung
    Forschungsberichte Hochschule Düsseldorf
  • Kalka, R., Telkmann, V., Grimmer, T., Daniel, N., Wille, A., Busboom, W., & Oglou, M. A. (2017): Servicequalität der Telefonhotlines von Lebensmittelherstellern
    Forschungsberichte Hochschule Düsseldorf

M
M