Prof. Dr. Monika Engelen

Dr. rer. pol.
Prof. Dr. Monika Engelen

Campus Gummersbach
Steinmüllerallee 1
51643 Gummersbach
Room 2.237 Mailing address


  • Phone: +49 2261-8196-6383

Positions

  • Institute Director

Teaching disciplines

  • Business Administration, focus on Marketing Market Research, Entrepreneurial Marketing, Entrepreneurship

Research fields

  • Market-oriented Managemen
  • Corporate Entrepreneurship
  • Entrepreneurial Marketing, StartUp Marketing and Management
  • Challenges in conducting international marketing research, in Handbook of Market Research,
    Engelen, A., Engelen, M., Craig, S., 2017, Publisher: Hrsg: Homburg, C., Klarmann, M., Vomberg, A., ISBN: 978-3-319-05542-8 (Print) 978-3-319-05542-8 (Online)
    https://link.springer.com/referencework/10.1007%2F978-3-319-05542-8
  • Corporate Entrepreneurship - Unternehmerisches Management in etablierten Unternehmen
    Engelen, A., Engelen, M. Bachmann, J.-T., 2015, Publisher: Springer-Gabler
    http://www.amazon.de/Corporate-Entrepreneurship-Unternehmerisches-etablierten-Unternehmen/dp/3658006455/ref=asap_bc?ie=UTF8
  • What is the “Right” Market Orientation for New Entrepreneurial Ventures? - A Five-Country Study, Zeitschrift für Betriebswirtschaft (zfb), 2011(sh06), S. 83-109
    Brettel, M., Engelen, A., Oswald, M., 2011
  • Alignment of Market Orientation and Innovation as a Success Factor - A five-country study, Technology Analysis & Strategic Management, 24(2), S. 151-165
    Brettel, M., Oswald, M., Flatten, T., 2012
  • Die Wirkung des Führungsverhaltens des Top-Managements auf die unternehmerische Orientierung - ein 5-Länder-Vergleich, Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung (zfbf), 64 (2), S. 138-165
    Chwallek, C., Engelen, A., Oswald, M., Brettel, M., 2012
  • How Departments’ Decision-Making Influence and Interdepartmental Dynamics relate to Two Facets of Strategic Market Orientation, Journal of Strategic Marketing, 20(6), S. 483-507
    Oswald, M., Brettel, M., Engelen, A., 2012

M
M