Prof. Dr. Marc Mehlhorn
Schmalenbach School of Business and Economics

Campus Südstadt
Claudiusstraße 1
50678 Köln
Room D4.331
Mailing address
+49 221-8275-5159
marc.mehlhorn@th-koeln.de
Office hours
Bookable upon request via Calendly
Publications
-
Baumann/Mehlhorn (2024): Venturing into the future: Exploring venture capitalists’ decision-making criteria for cellular agriculture startups, in: Entrepreneurial Business and Economics Review, 12 (4), S. 25-42
-
Alterauge/Mehlhorn (2024): Betting on the Market: The Influence of Match-Day Odds on Price Reactions of European Football Clubs, in: Journal of Banking and Financial Economics, 2 (22), 1–12
-
Palosch/Mehlhorn/Popovic (2019): Initial Coin Offerings (ICOs) als Finanzierungsalternative für Innovationen und Startups – Eine kritische Analyse unter besonderer Berücksichtigung des deutschen Kapitalmarkts
In: Lochmahr A., Müller P., Planing P., Popović T. (eds) Digitalen Wandel gestalten. Springer Gabler, Wiesbaden
-
Hartmann/Mehlhorn (2018): Investor attention – What Google and Twitter tell us about changes in realized volatility
Workingpaper
-
Mehlhorn (2017): Marktmikrostruktur und die aktienspezifische Aufmerksamkeit der Marktteilnehmer aus theoretischer und empirischer Sicht
in: Schriftenreihe der Forschungsstelle für Bankrecht und Bankpolitik an der Universität Bayreuth (Dissertation), Kovac Verlag, Hamburg
-
Jesse/Mehlhorn (2016): Die Aktionärsstruktur von M&A-Transaktionen Erklärungsfaktor von Kapitalmarktreaktionen – Eine empirische Analyse am deutschen Markt
in: Corporate Finance, Sonderheft M&A, Herbst 2016
-
Blumenstock/von Grone/Mehlhorn/Merkl/Pietz (2012): Einflussfaktoren von CDS-Spreads als Maß für das aktuelle Bonitätsrisiko – liefert das Rating eine Erklärung?
in: FAcT-Paper, Nr. 2012-03