Kontakt & Service

Anmeldung und Organisation

Team
Kompetenzwerkstatt

  • Telefon+49 221-8275-5122

(886W18) Finding My Voice – From Other People’s Ideas to My Own Text

Workshop for PhD students, 17. November 2017

This workshop focuses on how to refer to, use and paraphrase other authors‘ ideas, results and opinions in a professional, correct and appropriate way in academic/scientific writing in English.

Auf einen Blick

(886W18) Finding My Voice – From Other People’s Ideas to My Own Text

Workshop for PhD students

Wann?

  • 17. November 2017
  • 10.00 Uhr bis 17.00 Uhr

Wo?

Kompetenzwerkstatt der TH Köln
An den Dominikanern 2-4
(im Gebäude des Sozialgerichts),
50668 Köln, 3. Etage
Raum: 301

ReferentIn

Dr. Vera Zegers-Leberecht

Anmeldung

Die Anmeldung ist vom 22. September 2017, 10.00 Uhr, bis zum 03. November 2017, 10.00 Uhr, möglich. Anmeldeformular

Veranstalter

Akademisches Schreibzentrum

Weitere Informationen

Beachten Sie, dass es im Anmeldeformular einige Pflichtfelder gibt, die von Promovierenden nicht ausgefüllt werden müssen.


ECTS-Punkte

0

Leistungsnachweis:

Nein

Download für Kalender

Seminarstart in meinen Kalender übertragen 886W18_Fining_my_own_voice.ics (ics, 722 BYTE)

Abmeldung

Mit diesem Formular können Sie sich abmelden.
Abmeldungen sind bis eine Woche vor Seminarbeginn möglich. Abmeldung von Seminaren der Kompetenzwerkstatt

By the end of the workshop, you will have:

  • practiced rendering other people‘s ideas and positions correctly and academically in English,
  • analysed texts to find out how authors in your own discipline deal with quoting, paraphrasing and reporting other writers‘ ideas, and
  • got to know useful English vocabulary and communication strategies for rendering other people‘s ideas and taking a stance.

The English-medium workshop comprises individual writing exercises, small group work, plenary discussions, and trainer inputs from writing pedagogy and communication sciences. All exercises during this hands-on workshop day aim at helping you to reflect on and optimise your approaches to writing in English in your discipline. Constructive feedback, support for developing useful writing strategies, and suggestions for problem solving come from both the trainer and the other participants.

M
M