Kontakt & Service

Anmeldung und Organisation

Team
Kompetenzwerkstatt

  • Telefon+49 221-8275-5139

(882S18) Scientific Writing – The Principles

Workshop for PhD students, 13. April 2018

This workshop supports PhD students and young researchers in areas that are challenging for many young scientists who need to produce professional texts in English. Participants get to know techniques and strategies that may be transferred to their current writing projects immediately and that facilitate more effective, efficient, and successful scientific writing.

Auf einen Blick

(882S18) Scientific Writing – The Principles

Workshop for PhD students

Wann?

  • 13. April 2018
  • 10.00 Uhr bis 17.00 Uhr

Wo?

Kompetenzwerkstatt der TH Köln
Gustav-Heinemann-Ufer 54
50968 Köln
Der Raum wird im Zusageanschreiben bekannt gegeben.

ReferentIn

Dr. Vera Leberecht

Anmeldung

Die Anmeldung ist vom 27. Februar 2018, 10.00 Uhr, bis zum 05. April 2018, 10.00 Uhr, möglich.

Veranstalter

Akademisches Schreibzentrum

Weitere Informationen

Bitte beachten Sie, dass es im Anmeldeformular einige Pflichtfelder gibt, die von Promovierenden nicht ausgefüllt werden müssen.


ECTS-Punkte

0

Leistungsnachweis:

Nein

Download für Kalender

Seminarstart in meinen Kalender übertragen (882S18) Scientific Writing – The Principles (ics, 670 BYTE)

Abmeldung

Mit diesem Formular können Sie sich abmelden.
Abmeldungen sind bis eine Woche vor Seminarbeginn möglich. Abmeldung von Seminaren der Kompetenzwerkstatt

Learning Objectives:

  • A professional approach to the process of scientificwriting
  • Useful writing techniques for the different stagesof the writing process
  • Recognising characteristics of good scientific textsand applying these in own texts
  • Organising and presenting information in acomprehensive and reader-friendly way
  • Scientific writing in English: useful resources

This workshop supports PhD students and young researchers in areas that are challenging for many young scientists who need to produce professional texts in English. Individual and group exercises, discussions, and trainer input help participants to reflect on their own approaches to writing, their problems, and possible problem solving strategies.

Participants get to know techniques and strategies that may be transferred to their current writing projects immediately and that facilitate more effective, efficient, and successful scientific writing.

M
M