Kontakt & Service

Anmeldung und Organisation

Team
Kompetenzwerkstatt

  • Telefon+49 221-8275-5139

(409W19) Intercultural Conflict Resolution

Seminar für Studierende der TH Köln, 12. November 2018

Conflict in the workplace can arise for many reasons: various cultural, religious or political backgrounds or simply personality clashes. Then you need to be able to solve the disagreements and tension with little or no disruption to your daily work. But how? This will be the focus of the course.

Auf einen Blick

(409W19) Intercultural Conflict Resolution

Seminar für Studierende der TH Köln

Wann?

  • 12. November 2018
  • 09.00 Uhr bis 14.00 Uhr
  • 19. November 2018
  • 09.00 Uhr bis 14.00 Uhr
  • 26. November 2018
  • 09.00 Uhr bis 14.00 Uhr
  • 03. Dezember 2018
  • 09.00 Uhr bis 14.00 Uhr
  • 10. Dezember 2018
  • 09.00 Uhr bis 13.45 Uhr

Wo?

Campus Deutz
Betzdorfer Straße 2
50679 Köln
Raum: ZN 03-06

Das Seminar umfasst alle Termine

ReferentIn

Edna Gatza

Anmeldung

Die Anmeldung ist vom 01. Oktober 2018, 10.00 Uhr, bis zum 29. Oktober 2018, 10.00 Uhr, möglich. Anmeldeformular

Veranstalter

Kompetenzwerkstatt

Weitere Informationen

Das Seminar wird im Zertifikatsprogramm Führungskompetenz anerkannt.


Voraussetzung

Students are required to be able to express themselves fluently in English Level B2 and above.

ECTS-Punkte

3 (Abweichungen in den Prüfungsordnungen sind vorbehalten)

Leistungsnachweis

Ja

Download für Kalender

Seminarstart in meinen Kalender übertragen (409W19) Intercultural Conflict Resolution.ics (ics, 648 BYTE)

Abmeldung

Mit diesem Formular können Sie sich abmelden.
Abmeldungen sind bis eine Woche vor Seminarbeginn möglich. Abmeldung von Seminaren der Kompetenzwerkstatt

Lernziele:

  • Understanding and managing conflict in intercultural collaboration
  • Becoming aware of one’s own conflict behaviour patterns
  • Detecting signs of conflict escalation
  • Responding with appropriate skills and actions
  • Using effective conflict resolution techniques

When ever people from different cultural background interact in the workplace or in their personal lives, they bring with them different underlying assumptions, expectations, and communication styles, possibly leading to misunderstandings and conflict.

If dealt with constructively this may not be a bad thing because it makes the different interests and needs people have transparent. This course will look at how conflict can be recognised and faced positively with the right tool kit and skills, mindset and intercultural competence to develop and maintain respectful and intact working relationships.

M
M